COVID-19: FAQEen antwoord op uw meest gestelde vragen

BELANGRIJKE CORONAVIRUS-INFORMATIE

Na de tijdelijke sluiting van onze concessies zijn we bij Opel zeer blij dat wij vanaf vandaag onze deuren terug mogen opendoen voor jullie. Dit zullen we uiteraard op een uiterst voorzichtige manier doen zodat we de veiligheid van jou en al onze werknemers kunnen blijven garanderen. 

Wil je graag langskomen? Maak dan online een afspraak.

Wanneer je langskomt voor je bezoek, houd dan ten alle tijde 1,5m afstand. Ons personeel helpt je graag verder en heeft de nodige beschermende maatregelen getroffen. Iedereen draagt een mondmasker en er is hygiënische handgel ter beschikking in de concessie. Als u binnenkomt zullen er voor u duidelijke markeringen gemaakt zijn om uw bezoek zo vlot en veilig mogelijk te maken.  

We kijken er nu al naar uit om jullie allemaal terug te zien. Zorg intussen goed voor jezelf en je dierbaren.

 

FAQ

ANTWOORDEN OP JE VRAGEN

Zijn de showrooms geopend ?

Sinds 11 mei mogen onze concessies hun deuren weer voor het grote publiek opendoen. Dit zullen ze uiteraard op een uiterst voorzichtige manier doen zodat we de veiligheid van jou en al hun werknemers kunnen blijven garanderen.

 

Blijft de service Opel Assistance bereikbaar?

De teams van Opel Assistance blijven ter beschikking in geval van een geïmmobiliseerde wagen (door panne of ongeval).

 

Kan ik als zakelijke rijder nog terecht bij een dealer?

Ja, sinds 4 mei mag er op afspraak gewerkt worden voor zakelijke klanten (B2B). Neem contact op met je Opel Verdeler om de richtlijnen te kennen en een afpraak in te plannen.

Mijn wagen heeft een technisch probleem. Wat kan ik doen?

Contacteer ons om de richtlijnen te kennen i.v.m. mogelijke herstellingen.
In geval van een totale immobilisatie van de wagen zal Opel Assistance zorgen voor het takelen en het depanneren. 

Zijn er gevolgen voor de leveringstermijnen?

Je kan je verkooppunt contacteren. Zij kunnen jou alle beschikbare info geven over je bestelde wagen. Wij stellen alles in het werk om, zodra de situatie weer genormaliseerd is, opnieuw optimaal aan de slag te gaan. Wij houden je op de hoogte over het verloop van onze activiteiten.

 

Blijft het atelier geopend?

Sinds 11 mei mogen onze concessies hun deuren weer voor het grote publiek opendoen. Dit zullen ze uiteraard op een uiterst voorzichtige manier doen zodat we de veiligheid van jou en al hun werknemers kunnen blijven garanderen. 

 

Ik rij momenteel met een vervangwagen. Wat moet ik doen?

Gebruik hem gedurende de hele herstelperiode van je eigen wagen en wacht op een seintje van je verkooppunt.

 

Lopende bestellingen en leveringstermijnen?

Opel heeft de productiefabrieken tijdelijk gesloten. Dit zal een impact hebben op een aantal aangekondigde leveringstermijnen. Je verkooppunt zal zodra mogelijk contact met je opnemen om je in te lichten over de status van jouw bestelling.

 

Ik heb een afspraak voor de levering van mijn wagen. Gaat deze nog door?

Neem voor de levering van uw wagen contact op met uw lokale Verdeler, zij zullen u meer informatie geven omtrent de levering van uw wagen.

 

Kan ik nog een wagen bestellen?

Het dealernet blijft beschikbaar om je in te lichten, je hebt toegang tot de configurator en je kan ook kiezen voor een stockwagen. Onze teams zijn ter beschikking.

 

Kan ik een commerciële offerte krijgen? 

De aangevraagde offertes worden door onze commerciële teams behandeld. Aarzel niet om contact op te nemen met je verkooppunt.



Voor andere dringende vragen die niet beantwoord werden in bovenstaande FAQ's, kan je contact met ons opnemen.